Honda Motor Co., Ltd. today announced that Insight ranked as the industry's best-selling car among new vehicle registrations* in Japan for the month of April 2009, with sales of 10,481 units (source: Japan Automobile Dealers Association). It is the first time in history for a hybrid model to be the industry's best selling vehicle in Japan for any monthly sales period.
Fit was the industry's best-selling car among new vehicle registrations in Japan for calendar year 2008 and the fiscal year ended March 31, 2009. Fit was also the industry's best-selling car for the month of March 2009, for the fourth consecutive month since December 2008, until it was displaced by Insight to become the industry's second best-selling car in April 2009, with sales of 9,443 units. It is the first time Honda has occupied the industry's top two best-selling car positions.
Since its introduction on February 6, 2009, the all-new Insight has been very well received by a wide range of customers due to its excellent environmental performance, easy-to-use packaging, light and comfortable driving and affordable pricing.
* excluding mini-vehicles - under 660cc
Insight sales in Japan (source: Japan Automobile Dealers Association)
Sales of Insight was announced February 5, 2009, and began February 6, 2009
-----------------------------------------------------------------------------
Text in Japanese
「インサイト」の2009年4月度の販売台数が10,481台(自販連調べ)となり、登録車販売において第1位となった。ハイブリッド車が登録車の月間販 売台数で第1位となったのは初めてである。また、インサイトは2009年1月〜4月の累計販売台数でもハイブリッド車として第1位となった。
2008年、2008年度で登録車販売台数第1位を獲得し、2008年12月から2009年3月まで4ヵ月連続で登録車販売台数第1位を維持してきた「フィット」は、9,443台で第2位となった。Honda車が登録車販売台数の1位と2位を独占するのは初めてとなる。
また、低燃費運転を楽しんでいただくことを目的として、全国を走るインサイトのカーナビで記録された情報をもとに1日ごとの平均燃費※1を競う「インターナビ・プレミアムクラブ」の最高燃費ランキングの登録ユーザー※2が1,000名を超えた。この最高燃費ランキングは、「インターナビ・プレミアムクラブ」の会員向けホームページで提供しており、Hondaのホームページ※3上でも一般に公開している。
2009年2月6日に発売した新型インサイトは、優れた環境性能、使い勝手の良いパッケージング、軽快で気持ちの良い走り、189万円※4からというお求めやすい価格、低燃費運転を支援するエコアシスト(エコロジカル・ドライブ・アシスト・システム)などにより、幅広い層のお客様にご好評をいただいている。
-----------------------------------------------------------------------------
Source: Honda Media Web
Fit was the industry's best-selling car among new vehicle registrations in Japan for calendar year 2008 and the fiscal year ended March 31, 2009. Fit was also the industry's best-selling car for the month of March 2009, for the fourth consecutive month since December 2008, until it was displaced by Insight to become the industry's second best-selling car in April 2009, with sales of 9,443 units. It is the first time Honda has occupied the industry's top two best-selling car positions.
Since its introduction on February 6, 2009, the all-new Insight has been very well received by a wide range of customers due to its excellent environmental performance, easy-to-use packaging, light and comfortable driving and affordable pricing.
* excluding mini-vehicles - under 660cc
Insight sales in Japan (source: Japan Automobile Dealers Association)
Sales of Insight was announced February 5, 2009, and began February 6, 2009
Sales Results (since sales start) | Monthly ranking among new vehicle registrations in Japan | |
February 2009 Sales Result | 4,906 units | 10th |
March 2009 Sales Result | 4,088 units | 21st |
April 2009 Sales Result | 10,481 units | 1st |
-----------------------------------------------------------------------------
Text in Japanese
「インサイト」の2009年4月度の販売台数が10,481台(自販連調べ)となり、登録車販売において第1位となった。ハイブリッド車が登録車の月間販 売台数で第1位となったのは初めてである。また、インサイトは2009年1月〜4月の累計販売台数でもハイブリッド車として第1位となった。
2008年、2008年度で登録車販売台数第1位を獲得し、2008年12月から2009年3月まで4ヵ月連続で登録車販売台数第1位を維持してきた「フィット」は、9,443台で第2位となった。Honda車が登録車販売台数の1位と2位を独占するのは初めてとなる。
また、低燃費運転を楽しんでいただくことを目的として、全国を走るインサイトのカーナビで記録された情報をもとに1日ごとの平均燃費※1を競う「インターナビ・プレミアムクラブ」の最高燃費ランキングの登録ユーザー※2が1,000名を超えた。この最高燃費ランキングは、「インターナビ・プレミアムクラブ」の会員向けホームページで提供しており、Hondaのホームページ※3上でも一般に公開している。
2009年2月6日に発売した新型インサイトは、優れた環境性能、使い勝手の良いパッケージング、軽快で気持ちの良い走り、189万円※4からというお求めやすい価格、低燃費運転を支援するエコアシスト(エコロジカル・ドライブ・アシスト・システム)などにより、幅広い層のお客様にご好評をいただいている。
※1 | ドライブ単位の平均燃費をもとに計算している。1ドライブ単位の平均燃費は、エンジンを掛けてから切るまでとし、エンジンを切ったときにカーナビに自動的に登録される | |
※2 | 「インターナビ・プレミアムクラブ」会員で、任意で「ランキング」にエントリーしているインサイトユーザー | |
※3 | http://www.honda.co.jp/INSIGHT/ranking/ | |
※4 | Gタイプ 全国メーカー希望小売価格(消費税込み) |
◆インサイト販売台数の推移(国内・自販連調べ) | |||||||||||||
2009年2月5日発表、6日発売
|
-----------------------------------------------------------------------------
Source: Honda Media Web
No comments:
Post a Comment