Sunday, May 10, 2009

Insight becomes first hybrid vehicle to rank as best-selling vehicle in Japan (インサイトがハイブリッド車として初めて登録車販売台数の第1位を獲得)



Honda Motor Co., Ltd. today announced that Insight ranked as the industry's best-selling car among new vehicle registrations* in Japan for the month of April 2009, with sales of 10,481 units (source: Japan Automobile Dealers Association). It is the first time in history for a hybrid model to be the industry's best selling vehicle in Japan for any monthly sales period.

Fit was the industry's best-selling car among new vehicle registrations in Japan for calendar year 2008 and the fiscal year ended March 31, 2009. Fit was also the industry's best-selling car for the month of March 2009, for the fourth consecutive month since December 2008, until it was displaced by Insight to become the industry's second best-selling car in April 2009, with sales of 9,443 units. It is the first time Honda has occupied the industry's top two best-selling car positions.

Since its introduction on February 6, 2009, the all-new Insight has been very well received by a wide range of customers due to its excellent environmental performance, easy-to-use packaging, light and comfortable driving and affordable pricing.

* excluding mini-vehicles - under 660cc

Insight sales in Japan (source: Japan Automobile Dealers Association)
Sales of Insight was announced February 5, 2009, and began February 6, 2009


Sales Results
(since sales start)
Monthly ranking among new vehicle registrations in Japan
February 2009 Sales Result 4,906 units 10th
March 2009 Sales Result 4,088 units 21st
April 2009 Sales Result 10,481 units 1st

-----------------------------------------------------------------------------
Text in Japanese

「インサイト」の2009年4月度の販売台数が10,481台(自販連調べ)となり、登録車販売において第1位となった。ハイブリッド車が登録車の月間販 売台数で第1位となったのは初めてである。また、インサイトは2009年1月〜4月の累計販売台数でもハイブリッド車として第1位となった。

 2008年、2008年度で登録車販売台数第1位を獲得し、2008年12月から2009年3月まで4ヵ月連続で登録車販売台数第1位を維持してきた「フィット」は、9,443台で第2位となった。Honda車が登録車販売台数の1位と2位を独占するのは初めてとなる。

 また、低燃費運転を楽しんでいただくことを目的として、全国を走るインサイトのカーナビで記録された情報をもとに1日ごとの平均燃費※1を競う「インターナビ・プレミアムクラブ」の最高燃費ランキングの登録ユーザー※2が1,000名を超えた。この最高燃費ランキングは、「インターナビ・プレミアムクラブ」の会員向けホームページで提供しており、Hondaのホームページ※3上でも一般に公開している。

 2009年2月6日に発売した新型インサイトは、優れた環境性能、使い勝手の良いパッケージング、軽快で気持ちの良い走り、189万円※4からというお求めやすい価格、低燃費運転を支援するエコアシスト(エコロジカル・ドライブ・アシスト・システム)などにより、幅広い層のお客様にご好評をいただいている。

※1
ドライブ単位の平均燃費をもとに計算している。1ドライブ単位の平均燃費は、エンジンを掛けてから切るまでとし、エンジンを切ったときにカーナビに自動的に登録される
※2 「インターナビ・プレミアムクラブ」会員で、任意で「ランキング」にエントリーしているインサイトユーザー
※3 http://www.honda.co.jp/INSIGHT/ranking/
※4 Gタイプ 全国メーカー希望小売価格(消費税込み)

インサイト販売台数の推移(国内・自販連調べ)

2009年2月5日発表、6日発売
発売後の販売台数 登録車販売台数 月間ランキング
2月度販売台数 4,906台 10位
3月度販売台数 4,088台 21位
4月度販売台数 10,481台 1位

-----------------------------------------------------------------------------

Source: Honda Media Web

No comments:

Post a Comment