Monday, June 29, 2009

Toyota iQ to be donor for Aston Martin's £20k Cygnet city car (革新的なコミューターコンセプトカー アストンマーティンが放つ「Cygnet」)


This isn’t a joke, but a concept for Aston Martin’s new £20k city car. Called the Cygnet, it’s a tiny Toyota iQ-based commuter car redesigned inside and out, and will be sold to existing and future Aston owners from the end of 2010.

The Cygnet concept does actually look like an Aston Martin

Well, an Aston city car. The Cygnet is much more than a badge and stickers special edition – the concept features a redesigned front end with the trademark Aston grille, a vented bonnet, plus air intakes around the iQ’s lights, all of which help to differentiate the concept from its donor car. There are also new door skins and Aston’s famous pop-out door handles, plus revisions to the rear.

Aston won’t be drawn into revealing details of the Cygnet’s interior, but promises the changes inside will be even more extreme that the tweaks outside.

And when can I have one?

Not until the back end of 2010, when Aston reckons it’ll have the project ready. In the meantime it still needs to finalise the styling, especially inside, and figure out exactly how it’s going to make the car. At the moment the company is planning to buy iQs from Toyota, then change them at its Gaydon HQ, but it still needs to decide the details, including what engine/gearbox combination it’s going to sell.

Let’s get this straight – can I buy an Aston Martin Cygnet instead of a Mini?

Not unless you already own a ‘proper’ Aston. Aston reckons around 50% of its customers also own a city car like a Smart for their day-to-day transportation needs, and wants to capitalise on that market.

Rather than have its customers pootle around in £10k city cars, Aston is designing a unique and exclusive city car, so the Cygnet will be offered to all existing Aston owners, and anyone in the future who orders a DB9, DBS, Vantage, Rapide, or even the One-77.

Where did the idea come from?

Aston CEO Dr Ulrich Bez, of course. ‘Now is the right time for Aston Martin to take this first bold step to embark on this special project,’ said Dr Bez. ‘This concept - akin to an exclusive tender to a luxury yacht - will allow us to apply Aston Martin design language, craftsmanship and brand values to a completely new segment of the market.’

‘Much work is still required, but I am confident that this project could become reality in the not too distant future. The offering of a Cygnet with a DBS, DB9 or Vantage is a unique combination of opposites and a novel transport solution allowing intelligent and sensitive mobility on an exclusive and innovative level.’

The tie-up with Toyota came after a chance meeting at a Nurburgring 24hr race. Akio Toyoda, recently announced as Toyota’s new boss, was racing at the ‘Ring and his team was sharing a garage with the Aston works team. Bez and Toyoda became friends, and the pair have helped form the project.

Source: Car magazine

-----------------------------------------------------------------------------
Text in Japanese

ゲイドン、2009 6 29 日、月曜 アストンマーティンは新しいラグジュアリーコミューターコンセプトを開発しました。「Cygnet (シグネット)」と呼ばれるこのコンセプトカーは、流行と贅沢さが求められる都会での移動手段として開発された、個性ある知的でエクスクルーシブな車です。

このコンセプトカーはアストンマーティンのトレードマークに則ったデザインを持つ、非常に高い評価を得ているトヨタ iQ をベースとしたコミューターで、ユーロ NCAP 5 つ星をクリアーする安全性も備えています。

Cygnet」コンセプトは独創的で環境に優しい高い燃費効率を誇る、小さくても存在感のある車で、さらにラグジュアリーなアストンマーティン独自のプレステージ性も与えられています。

 

このコンセプトカーは、高級でニッチな技術力で世界をリードするアストンマーティンと、品質と信頼性において世界をリードするメーカーであるトヨタのコラボレーションモデルです。両社はメーカーとしての規模は全く違いますが、車に対する強い情熱によって支えられる卓越した技術力とイノベーションで構築されている信念を共有しています。

アストンマーティンのウルリッヒ・ベッツ最高経営責任者(CEO)は次のように話しています:「アストンマーティンにとって、今こそこの特別なプロジェクトへ向けて思い切った行動を取る時です。 このプロジェクトは成長を遂げた実力のあるトヨタの協力、そして iQ が持つ知的なデザインおよびシティーコミューターとして完璧なパッケージによって実現します。」

「まだ多くの仕事が残されていますが、私はこのプロジェクトが遠くない時期に実現するものと確信しております。このコンセプトは、豪華ヨットを作る時のようなエクスクルーシブな提案に近いと言えるでしょう。そしてこのコンセプトによってアストンマーティンのデザイン、クラフトマンシップ、ブランドバリューを全く新しいセグメントへ導入させることができるのです。」

.

Cygnet DBSDB9 そしてVantageは対照的な独自のラインナップです。また『Cygnet』という新しい移動手段によって高級感があり革新的、かつ知的でセンシティブなモビリティーが誕生します。」

-----------------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment