Nissan Motor Co., Ltd. announced today that it has started testing a vehicle with a next-generation fuel-cell stack.
Announced in August, the new fuel cell unit is 25% smaller than the previous model and provides 1.4 times the power output, 130Kw against 90kw before. With half the amount of platinum in its electrodes and a more durable catalyzer, it will also last longer and be less expensive to build.
Working toward commercial introduction of the fuel-cell stack, Nissan began onboard testing in late 2008, and in February this year started cold-weather testing at its Hokkaido Proving Ground.
Nissan will show the technology at FC Expo 2009, one of the world's largest fuel-cell exhibitions, scheduled for Tokyo Big Sight February 25-27.
The next-generation fuel-cell stack is part of a range of eco-friendly technologies that Nissan is pursuing under Nissan Green Program 2010, a plan focused on developing new technologies, products and services leading to real-world reductions in CO2 emissions, cleaner emissions, and expanded recycling of resources.
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Text in Japanese
日産自動車株式会社(本社:東京都中央区銀座、社長:カルロス ゴーン)は25日、新開発の燃料電池スタックを実験車両に搭載し、寒冷地等での走行実験を開始したと発表した。
Source: Nissan Global Website
Announced in August, the new fuel cell unit is 25% smaller than the previous model and provides 1.4 times the power output, 130Kw against 90kw before. With half the amount of platinum in its electrodes and a more durable catalyzer, it will also last longer and be less expensive to build.
Working toward commercial introduction of the fuel-cell stack, Nissan began onboard testing in late 2008, and in February this year started cold-weather testing at its Hokkaido Proving Ground.
Nissan will show the technology at FC Expo 2009, one of the world's largest fuel-cell exhibitions, scheduled for Tokyo Big Sight February 25-27.
The next-generation fuel-cell stack is part of a range of eco-friendly technologies that Nissan is pursuing under Nissan Green Program 2010, a plan focused on developing new technologies, products and services leading to real-world reductions in CO2 emissions, cleaner emissions, and expanded recycling of resources.
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Text in Japanese
日産自動車株式会社(本社:東京都中央区銀座、社長:カルロス ゴーン)は25日、新開発の燃料電池スタックを実験車両に搭載し、寒冷地等での走行実験を開始したと発表した。
本車両に搭載される新開発の燃料電池スタックは、2008年8月に発表されたもので、従来のスタックに対し容積を3/4に小型化しながらも、出力は 130kWと従来の90kWから1.4倍向上している。さらに白金の使用量を従来の1/2に削減するとともに触媒の耐久性も高めて、大幅な低コスト化と長 寿命化を実現した。日産は2008年末より本車両による走行実験を開始し、2009年2月には同社の北海道陸別テストコースにおいて寒冷地実験を実施する など、燃料電池車の商品化に向けた開発を推進している。
なお同社は、東京ビッグサイトにて開催される世界最大級の燃料電池展示会「FC EXPO 2009」において、本燃料電池スタックを出展する。
日産は、今後も中期環境行動計画「ニッサン・グリーンプログラム 2010」に基づき、CO2排出量の削減に実効性のある技術、商品、サービスを開発し、市場に投入していく。
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