Tuesday, March 24, 2009

Outline of the 41st Tokyo Motor Show 2009 (第41回東京モーターショー 2009開催について)


The Japan Automobile Manufacturers Association, Inc. (JAMA; Chairman: Satoshi Aoki) has made some amendments to the 41st Tokyo Motor Show 2009 to be held this fall.

The 41
st Tokyo Motor Show 2009 takes a positive view of both the joy of driving and care for the environment, and its theme, "Fun Driving for Us, Eco Driving for Earth," makes a strong case for the fact that "fun" and "environment" are not mutually exclusive. As one of the world's primary source of information about state-of-the-art technologies and products, and as a venue for special events that allow visitors to experience for themselves "the dreams, fun and splendor of the automobile," the show seeks to instill greater appreciation for automobiles and motorcycles among the general public. At previous shows, admission has been free for elementary school children and below. Free admission has been expanded to junior high school children and below in order to make it easier for families to attend the show.
  • Dates The show will be held for a period of 13 days from Friday, October 23 to Wednesday, November 4, 2009; public viewing begins on Saturday, October 24. (Excludes 2 Press Days.) Note that the period has been shortened by 4 days. In the press release of April 21, 2008 the show was set to run for 17 days from Friday, October 23 to Sunday, November 8, 2009. It is now the same length as the 37th show held in 2003.
  • Changes to exhibitor categories and reductions in exhibition space It has been decided to cancel the large commercial vehicle and vehicle body sections, thereby making it possible to hold the show in a compact format.
The show will have exhibits from 3 governments, 1 organization and 122 companies representing 8 countries and 1 region. Total exhibition space will be 22,594 sqm. This is a reduction of 120 exhibitors (1 government, 119 companies), primarily in the parts section, compared to the previous show (the 40th show of 2007), which had exhibitions from 4 governments, 1 organization and 241 companies representing 11 countries and 1 region. Likewise, exhibition space has declined by 49% compared to 44,587 sqm used in 2007. The show also features a new Carrozzeria category that will have 3 exhibitors.

Tomy Co., Ltd. has decided to sponsor the Tomica /Choro-Q Corner at this years’ show. The company has been a continuous sponsor of the corner since the 35th show in 2001. As always, the company will be selling commemorative Tokyo Motor Show "Tomica" miniature models on-site, and will also highlight the fun of the automobile with a 30-year retrospective exhibit of the miniature "Choro-Q" cars, which celebrate its 30th anniversary this year.

[Outline of the 41st Tokyo Motor Show 2009]
Organizer Japan Automobile Manufacturers Association, Inc.
Dates Friday, October 23 to Wednesday, November 4, 2009
Press Days Wednesday and Thursday, October 21 and 22, 2009
Special Guest Day (Opening Ceremony) Friday, October 23, 2009
General Public Days Saturday, October 24 to Wednesday, November 4, 2009
Hours Weekdays
Saturdays, holidays
10:00-18:00
9:30-19:00
Venue Makuhari Messe, Chiba
Admission General public: 1,300 yen (Advance tickets 1,100 yen; weekdays after 15:00 (same-day tickets sold on-site) 1,100 yen)
High school students: 600 yen (Advance tickets 500 yen; weekdays after 15:00 (same-day tickets sold on-site) 500 yen)
Junior high school students and below: Free
Website http://www.tokyo-motorshow.com/

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Text in Japanese


社団法人日本自動車工業会(自工会、会長:青木 哲)は、第41回東京モーターショー2009を一部内容変更の上、本年秋に開催する。

第41回東京モーターショー2009では、クルマに乗る喜びも、環境に配慮することも、どちらも「楽しもう」 とポジティブに捉え、「楽しさ」と「環境」の両立を強く訴える「クルマを楽しむ、地球を楽しむ」というテーマのもと、最先端の製品や技術の情報を世界に向 けて発信すると共に、様々な特別イベントを通し来場者にクルマの夢、楽しさ、素晴らしさを感じていただき、一人でも多くの方にクルマ・バイクファンになっ ていただくことを目指す。
なお、今回より、ファミリー層がよりご来場しやすい環境を提供するため、従来小学生までであった入場料の無料化を中学生まで拡大した。

・会期

会期は、2009年10月23日(金)~11月4日(水)[一般公開は10月24日(土)~]の13日間とする。(プレスデー2日間を除く)
なお、昨年(2008年4月21日)の会期決定リリース時には、2009年10月23日(金)~11月8日(日)までの17日間としていたが、4日間短縮する。本会期は第37回ショー(2003年)と同様の期間となる。

・出品部門の一部見直しによる展示面積の縮小

大型商用車と車体部門の展示を取り止め、展示面積を縮小してコンパクトな形で展示を行う。

今回、出品者数は8ヶ国・1地域から3政府・1団体・122社、展示面積は22,594m2となる。
前回ショー(第40回・2007年)実績の11ヶ国・1地域、4政府・1団体・241社、44,587m2と比べ、出品者数は部品部門を中心に120(1政府、119社)減少し、展示面積は49%減少した。
今回、新たにカロッツェリア部門を設定し、3社が出品を予定している。
 ※カロッツェリア:イタリア語で「デザイン工房」を意味し、小規模の自動車メーカーを指す。

なお、第35回ショー(2001年)からの継続スポンサーである株式会社タカラトミーの協賛が決定した。恒例の東京モーターショー開催記念「トミカ」の販売や今年で誕生から30年目を迎える「チョロQ」の30年史展示を通してクルマの楽しさを伝えていく。

【第41回東京モーターショー2009 開催概要】
主 催 社団法人 日本自動車工業会
会 期 2009年10月23日(金)~11月4日(水)
報道関係者招待日 2009年10月21日(水)、22日(木)
特別招待日(開会式) 2009年10月23日(金)
一般公開日 2009年10月24日(土)~11月4日(水)
開催時間
平日  10時00分~18時00分
土・休日  9時30分~19時00分
会 場 千葉市・幕張メッセ
入場料 一般 1,300円(前売1,100円、平日15時以降(当日会場売)1,100円)
高校生 600円(前売  500円、平日15時以降(当日会場売) 500円)
中学生以下 無料
Webサイト http://www.tokyo-motorshow.com
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Source: JAMA

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