Following the post regarding the introduction of a hybrid luxury model by Nissan/Infiniti in 2010 (earlier post), Best Car magazine has published more information regarding the new JDM Nissan Fuga:
- 2010 Nissan Fuga Hybrid will be powered by a 3.7L V6 engine
- EV mode will be available
- Use of two separate clutches (one between the engine and the electric motor and a second between the motor and the rear drive wheels) to optimize overall operating efficiency, depending on driving conditions.
- Use of lithium-ion batteries
- Fuel consumption expected to be 16.0 - 17.0km/L
- New Nissan Fuga will be introduced in fall 2009
- Hybrid version to be launched in autumn 2010
Best Car magazine has also published a rendering of the upcoming SUV, based on the Qazana concept, which was revealed in Geneva. It claims that the production model will be powered by a 1.6L petrol and a 1.5L turbo diesel engine. A 1.6L turbo engine will be also available in Europe.
Nissan Design Europe’s vice president Alfonso Albaisa has told CAR Online that it'll keep many of the show car's cues when it goes into production at the company's Sunderland plant in the summer of 2010.
-----------------------------------------------------------------------------
Text in Japanese
日産は今期1800億円もの営業赤字となり、人員整理、開発費の削減などネガティブな話題ばかりがクローズアップされているが、来年予想外の新車ラッ シュを予定している。これはファンにとってはうれしい誤算。そのなかの1台目の注目車は、スイスのジュネーブショーで公開されたばかりのコンセプトカーの カザーナ。日産はこのカザーナを来年秋にはデビューさせる予定なのだ。カザーナのボディサイズは、全長4100×全幅1740×全高1650mmという デュアリスの下に位置するコンパクトSUV。搭載するエンジンは、1.6L、直4のNAとターボの予定で、ヨーロッパでは1.5Lターボディーゼルも搭載 される。1.6Lターボは次期ティーダにも搭載されるパワーと燃費を高い次元で両立させた日産の新世代エンジン。駆動方式はFFと4WD(オールモード 4×4i)。このカザーナがデビューすることで、カザーナ→デュアリス→ムラーノという日産待望のクロスオーバーSUVラインアップが完成することにな る。さらにこのカザーナには、ディアリスにもムラーノにもないハイブリッドが設定されるというから楽しみ。
そしてもう1台はフーガハイブリッド。日産のハイブリッドカーといえば、わずか100台の限定販売に終わったティーダ、トヨタからシステムを購入し北米 で販売しているアルティマハイブリッドくらいで、ハイブリッドカーのカテゴリーでトヨタ、ホンダの後塵を拝している。しかし日産の起死回生のハイブリッド 戦略の第1弾として登場するのがフーガハイブリッド。現行のスカイラインセダンに独自のハイブリッドシステムを搭載し、積極的に開発を進めているが、 3.7L、V6+モーターというハイブリッドユニットがフーガに搭載される。ホンダのように簡易的なシステムではなく、2つのクラッチを駆使することで、 エンジン+モーターアシスト、モーターのみのEV走行を自在に切り替えることができる優れもの。これにより、4.5L、V8クラスの動力性能とコンパクト カークラスの燃費を実現しているというから驚き。目標としている10・15モード燃費は16.0~17.0km/Lで、現行フーガの倍以上。ライバルのク ラウンハイブリッドをも凌駕する。価格はベースモデルはクラウンハイブリッドの595万円に合わせてくることは確実で、上級グレードは700万円オーバー になる、という情報も入ってきている。日産のハイブリッドカーは予想以上のスピードで開発が進められていて、これにはトヨタも驚愕すること間違いなし。 ノーマルのフーガが今年秋にデビューし、それから約1年遅れの来年秋にハイブリッドが追加される予定だ。
ソース: ベストカー公式ホームページ
-----------------------------------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment