Sunday, March 8, 2009

Toyota and Panasonic Rank as best companies focusing on green action (環境対策に注力する企業ランキング、上位はトヨタ、パナソニック)


MM Research Institute Ltd., a Japanese marketing research company, released the results of a survey on user's attitude toward green action on October 30, 2008, focusing on consumer monitors of goo Research, the national biggest internet questionnaire service company (1,052 people throughout Japan). Each respondent cited one to three company names in response to the survey. Toyota Motor ranked the highest (24 percent) as a company focusing on the green action. Panasonic Corp. was ranked second (8 percent), and a major Japanese retailer, Aeon Co., was third (7 percent).

Most of the respondents praised Toyota for the following reasons; "Sales of environmentally friendly products, such as hybrid cars," and "progressive actions toward reducing carbon dioxide (CO2) emissions." As for Panasonic, most respondents cited environmentally conscious products and the image of their commercial messages. The majority of respondents who chose Aeon cited the company's promotion of tree-planting activities and actions encouraging shoppers to bring their own bags in order to reduce plastic bag use.


In the questionnaire focusing on consumer electronics and IT, Panasonic ranked highest, with 34 percent of votes cast, while Sharp Corp. finished second with 15 percent. The major reasons these companies were selected included: "promotion for photovoltaic generation", and "the commercial image of their products, such as AQUOS." Hitachi Ltd. came third, gaining 10 percent of respondents. Many of those surveyed based their choices on the companies' commercial images.

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Text in Japanese

市場調査会社のMM総研は2008年10月30日に、国内最大級のインターネットアンケート・サービス「gooリサーチ」の一般消費者会員モニ ター(全国1,052人)を対象とした「環境対策に関するユーザー意識調査」(1人あたり1~3社を記述式で回答)を実施し結果をまとめた。環境対策に注 力していると感じる日本企業は、全業界ではトヨタ自動車が1位で全回答の24%の支持を獲得、2位は8%を獲得したパナソニック、3位は7%を獲得した流 通大手のイオンだった。

トヨタ自動車を挙げた理由は「環境に良い商品(ハイブリッドカー)を販売している」「CO2排 出削減に向けた取り組みが進んでいる」というものが大半で、パナソニックについては、「環境配慮型商品を提供している」「CMのイメージ」という回答が多 数を占めた。イオンを挙げた理由は「植林活動をおこなっている」「レジ袋削減に向けたマイバッグ運動への取り組み」という意見が多数を占めた。

家電・IT業界に限定したアンケートでは、1位がパナソニックで全回答の34%、2位は15%を獲得したシャープだった。理由は「太陽光発電の推 進」「AQUOS等のCMのイメージ」という意見が多く、3位は10%を獲得した日立製作所で、理由は「CMのイメージ」が多かった。

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Source:
Japan for Sustainability

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